הספד להלוויה של מנחם רייך ז"ל. (חיים איצקוביץ')

בס"ד, ד' אדר ב' תשע"א

10 במרץ 2011

חבל על דאבדין ולא משתכחין!

תושבים, חברים, משפחה יקרה, רויטל, מאור, אושרי ושלו אהובים שלי. קשה לי להאמין שאני עומד כאן לפניכם ומספיד את היקר לכם ולנו.

השמים בוכים, זה לא דבר של מה בכך לקבל בשמים אישיות כזו. קשה לנו הפרידה.

בשבת האחרונה סיימנו לקרוא את ספר שמות שבפרשיותיו האחרונות עקבנו אחר תהליך בניית המשכן. השבוע התחלנו לקרוא את ספר ויקרא המדבר ברובו על עבודת הכוהנים בתוך המשכן.

לא להאמין, מנחם המתין עד לסיום העבודה על בניית המשכן ונפרד מאיתנו על מנת ללכת ולעבוד בתוך המשכן.

מנחם, ברור לי כי נשמתך נמצאת כאן איתנו רואה ושומעת את כל האוהבים שלך שבאו ללוות אותך בדרכך האחרונה, בדרכך לעבוד בתוך המשכן הנמצא כיום בגן עדן למעלה וממתין להזדמנות לרדת לתוך בית המקדש שיבנה כאן למטה במהרה ואתה כמובן בתוך המשכן מוכן ומזומן לקבל מאיתנו פשוטי העם את הקורבנות שנבוא להקריב ותקבל את פנינו כמו שתמיד הכרנו אותך, בחן ובנועם הליכות, עם חיוך מרוח על פניך, זורק משפט ציני ומתבדח איתנו.

אני בטוח ששם למעלה בגן עדן תלחץ על כל מי שצריך על מנת שיזרזו את בניית בית המקדש ותבוא אלינו עם ביאת משיח צדקנו בריא וחזק כמו שהכרתי אותך לפני 16 שנים.

מנחם חתני היקר, עקבתי אחריך כל השנים מאז נכנסת לחיק משפחתנו, ראיתי כיצד אתה משקיע בחינוך הילדים ועוקב אחר התקדמותם הלימודית והחינוכית ואפילו תרמת רבות מזמנך בוועד הורי בית הספר כדי להיות תמיד מחובר לנעשה איתם.

כשהגעתי לשדה אילן לביקורים תמיד הייתי עם חזה נפוח שיש לי חתן כמותך, אדם שמעורב עמוק בתוך הקהילה, יחד עם רויטל הייתם עמלים כל הזמן בתחום התרבות, בהפקת אירועים קהילתיים והפעלתם, בעזרה לנזקקים, בקליטת תושבים חדשים ליישוב, בבחינת המשפחות הצעירות והחדשות שביקשו להתקבל, אני זוכר תמיד את הדיונים שהיו לכם בבית על משפחה כזו או אחרת, מי מתאים ומי לא. היית פעיל משמעותי בוועד בית הכנסת ולא אחת נמנעתם מלבוא אלינו למירון לשבת בגלל ההתחייבות לקהילה. כך נהגת כל השנים עד שהמחלה עצרה אותך וראינו כמה זה קשה לך, כמה היה עצוב לך שאתה לא יכול לעזור, איזה צער גדול היה לך כשהתחלת להפוך לנטל, ולא אחת שמעתי אותך אומר את זה בקול. איזה עצוב היית כשראית את רויטל מתמודדת עם הדאגה לך, עד כמה הצטערת כשלא יכולת לעזור לילדים, אבל את תצטער מנחם ואל תתעצב כי כולם מאוד אהבו אותך וכל מה שנעשה היה מתוך אהבה אליך.

אני חייב בהזדמנות זו לפנות לקהילת שדה אילן ולהגיד תודה בשימך מנחם ובשם רויטל, האהבה שהפגנתם כלפי המשפחה כלל לא הייתה מובנת מאליה, כבר מעל 50 שנה אני חי בתוך קהילה דומה ומעל 20 שנה אני מלווה קהילות דומות ומבקר ביישובים אחרים ולא זכור לי עזרה ותמיכה כזו מצד חברים ושכנים וכל זה שלא על מנת לקבל פרס. אני מודה לכם בשמי ובשם שושנה על היותכם חברים כל כך טובים, כל כך תומכים וכל כך עוזרים, בלעדיכם אני לא יודע איך היינו עוברים את הכל. מיקי וכרמית, אני מודה לכם על הכל מכל הלב.

רויטל, הכרת מספיק טוב את מנחם כדי לדעת שהוא רוצה שיהיה לך רק טוב, שתוכלי להיות חזקה בשביל הילדים ובשבלינו.

מאור, אושרי ושלו. אני וסבתא שושנה נמשיך להיות בשבילכם לכל מה שתרצו.

משפחת שדה אילן, שוב תודה לכם מכל הלב.

ולך מנחם, נוח בשלום על משכבך, אנחנו נעשה הכל לשמור על מה שבנית. ובוא חזור אלינו כי אני מאמין שמשיח צדקנו יגיע במהרה ובית המקדש יבנה ובתוכו המשכן ואני מבטיח לך שתהייה לך שם הרבה עבודה.

אנחנו אוהבים אותך, תהא נשמתך צרורה בצרור החיים.

 

שלך חיים איצקוביץ' (אבא של רויטל)

 



השאירו תגובה