מכתבים שכתב לי מנחם

לצורך הקמת האתר, הורדתי מארון הבגדים של בני, המשמש אותנו בבית כמעין ארכיון תמונות, קופסת קרטון, קופסת נעליים ישנה בה נשמרו בתערובת כזאת מכתבים ותמונות מהעבר…דברים שלא הספקתי לסדר באלבומים. רציתי למצוא תמונות של מנחם מהשירות הצבאי יחד בפנימיה בחיפה. קיבלתי תמונות מהמשפחה אבל חשבתי על תמונה אחת מיוחדת, שראיתי אותה בדמיוני, אבל לא זכרתי שצולמה. תמונה גדולה של מנחם. לא, טעות…תמונה של חיוך גדול של מנחם. תמונה ענקית. תמונה צוחקת. בקופסאת הנעליים הישנה מצאתי אותה:

ומתחת לתמונה זו בערימה צהובה מצאתי 8 מכתבים. 8 מכתבים שכתב לי מנחם, בכתב ידו. בעידן המחשב שבו "כתב היד" הופך לנדיר, אני אפילו לא מזהה את כתב ידי שלי, להתקל בכתב ידו של מנחם היה כמו פגישה מחודשת.

בשנת 1993 לאחר השחרור נסעתי ל 3 שנים ללימודי אדריכלות במילאנו, באיטליה. את שלשת החודשים הראשונים העברתי בפירנצה, יחד עם גילי, בן דודו של מנחם. בתקופה הראשונה היינו יחד ולאחר כמה חודשים התפצלו דרכנו. אני למדתי שנה בג'נובה ואחר כך שנה בבררה (אקדמיה לאמנויות יפות) במילאנו ושנה נוספת בפוליטכניקו. שלא על פי התוכניות המקוריות אחרי 3 שנים חזרתי ארצה…

באופן מאוד מפתיע מנחם הרבה לכתוב, אפילו שממש לא היה הרבה מה לחדש, הוא כתב. תמיד בחוש הומור. תמיד עם המון אופטימיות. ממש כמו חבר טוב שאתה יודע שהוא שם גם כשאתה לא מדבר איתו על בסיס יומי…אני חייב להגיד שאני לא ממש זוכר את התקופה הזאת אבל ממכתביו של מנחם אני מבין שלא ממש כתבתי לו חזרה…אבל הוא לא ויתר.

אני מגיש לכם את מכתביו לתת לכם עוד נקודת מבט על האיש הנפלא הזה. על הצחוק הגדול שהוא מילא אותי. המכתבים שמורים בפורמט PDF וכדי לצפות בהם יש להתקין את תוכנת האקרובט אותה ניתן להוריד מכאן. (אולי היא כבר מותקנת אצלכם)

המכתב הראשון הוא מכתב פרידה ביום לפני הטיסה שלנו לאיטליה ב24-5-1993. לפתיחת המכתב בפורמט PDF לחצו כאן.

מכתב שני ב 9-7-93, אני וגילי חולקים יחד דירה בפירנצה. לפתיחת המכתב לחצו כאן.

מכתב שלישי בסוף אותו חודש, לפתיחת המכתב לחצו כאן.

המכתב הרביעי ב 1-8-93 כחודשיים לאחר הגעתי לפירנציה. לפתיחת המכתב לחצו כאן.

המכתב החמישי ב 29-8-93, רגע לפני שאני עוזב את פירנצה ועולה צפונה למילאנו. בדף האחרון מזכיר לי מנחם מה חשוב באמת…
לפתיחת המכתב לחצו כאן.

המכתב השישי , ב 3-10-93. אני כבר חודש וקצת במילאנו, גר בחוות סוסים מזרחית לעיר. מקום בו מצאתי משרה מצויינת כנער אורווה (נקיון והאכלה של סוסי מרוץ) שהחזיקה אותי לאורך כל ה 3 שנים באיטליה. לקריאת המכתב לחצו כאן.

מכתבו השביעי, עוד באותו החודש – ב 28-10-93 – לקריאת המכתב לחצו כאן. במכתב זה מספר לי מנחם על מותו של אבא של חבר משותף שלנו מהבסיס. אביו נפטר מסרטן…

ועוד באותו מכתב נכנס למנחם ג'וק בראש שהוא ואני נזכה בפרס גדול עלח עיצוב מחדש של הלוגו של מפעל הפייס..של הלוטו. הוא צירף למכתב זה כרטיס לוטו כדי שאני לא אשכח איך נראה הלוגו הקיים של הפייס…

והמכתב האחרון, מנחם לא ציין בו מתאריך ואני לא זוכר מתי קיבלתי אותו. ושוב הוא לא מותר על רעיון עיצוב הלוטו החדש…
לצפייה במכתב לחצו כאן.

זהו.

אולי היו עוד מכתבים אבל אני מצאתי רק את אלו…

ברק

 



השאירו תגובה